söndag 15 maj 2011

Pyssel söndag:)

Har kommit på att söndagar är verkligen en bra dag att pyssla på, speciellt såhär i väntans tider;)
Idag åkte symaskinen fram då ja fått lite spillbitar av Kajsa att pilla med:) Såhär kommer mitt första försök till ett "lapptäcke". Tog ett gammalt överlakan och sydde fast som baksida och sparade spetsen som jag vek ner över kanten.Lämnade en liten "ficka under den så man även kan stoppa i täcke eller vadd i om det skulle behövas:)


Bilderna är inte jätte bra kvalite på. Fick ta en annan kamera och fota med för den andra är nerpackad.
Men vad kul det är att sy när man har en bra maskin att sy på! Verkligen en bra investering! Så imorgon ska jag fixa till ett kuddfodral till täcket med. Bilder kommer;)
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, du är en kanon duktig tjej på det mesta, Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Känner dig inte heller men gör gärna det och ska följa din blogg ;) Alltid kul att hitta nya bloggar! Tack för grattandet! Ska bli spännande att ta hand om 2 istället för 1 längre fram ;)

    Vad jag kan se så ska du ha ditt första väldigt snart! :) Stort grattis till ert lilla liv! Vet ni vad det ska bli?

    SvaraRadera
  3. Haha, ja nu såg jag att det sista inlägget var 15 maj. Så då har du ju fått din lille pojk redan :) Lille Sigge, vad mysigt! Längtar redan tills nästa kommer ut. Att vara gravid är ingen höjdare, inte för min del iaf. Har de mer än gärna ute än inne ;)
    Stort GRATTIS till pojken då!! Måste blivit paff då det kom ut en pojk om man har varit inställd på en flicka hela tiden :P Men man är lika glad för sitt barn oavsett vad man får eller hur? :)

    SvaraRadera